top of page
Search
  • Writer's pictureפרס נובל - עמרי נובל

פרס נובל - אפריל 2018 - החלטות החלטות את יודעת

בזמן האחרון אני הרבה תוהה על החלטות שעשיתי בעבר, החלטות מלפני 10 שנים ואף יותר, נתיב שבו בחרתי ללכת,

האם הוא היה טוב עבורי? האם שירת את מטרותיי? האם במבט לאחר הרווחתי מכל החלטה שבחרתי? אם הייתי בוחר אחרת הייתי במקום טוב יותר? כלכלית? רגשית? מקצועית? נפשית?.

בשיחה עם חבר יקר חלקנו ששנינו עובדים בעבודות טובות, מכובדות, מתגמלות אבל הן לא בנפשנו, המלכוד הכלכלי והביטחון התעסוקתי כל כך מושרש בנו שהזמן לעשות שינוי הולך ונעלם או שאולי לא?..

הבחירה שעשיתי לפני שתיים עשרה שנה הביאה אותי לכל מה שיש לי היום ויש לי קורת גג שהיא שלי (גם אם עוד 30 שנה בפועל תהיה שלי ולא של הבנק), היא עזרה לי לרכוש ידע וכלים מקצועיים לניהול עצמי ופרויקטים, הכרות עם כמה אנשים שלנצח אקח איתי את אשר הם נתנו לי, אבל כל זה מתגמד לעומת העובדה הפשוטה שיש לי פאשן למשהו אחר שבסופו של יום הרבה יותר מרגש אותי מכתיבת מיילים בנושאים מקצועיים, הייתי מדמה זאת ללצאת עם מישהי שהכל בסדר, יש על מה לדבר, נראית טוב והמשפחה טובה אבל אתה לא באמת מאוהב ומתרגש ממנה אז מושכים? חותכים? אני הראשון שאומר ללכת אחרי הלב אבל במציאות בדברים האלו בזמנים שלנו שהכל כל כך לא יציב זה באמת מלחיץ אותי, אם הייתי בסטאטוס אחר, ללא אחריות להאכיל פיות אז סביר להנחי שהיה הרבה יותר קל לקחת החלטה ובהרבה מובנים להתחיל מהתחלה אבל אם השנים אני נהיה יותר ויותר בורגני, לא מתאים לי 'להתכלב', להיות בחשש תמידי מאיפה תבוא הכנסה וכמה. מה אני משדר לעלמה בתי בכך? איזה מסר? תלכי על הכל אבל רק בכאילו? או שמע אני פועל נכון ומייצר לעצמי יציבות שתאפשר לי לעשות (בשעות הפנאי לאחר כל החובות) את מה שאני באמת..

למען האמת בעוד המון המון שנים, בלכתי מן העולם אני לא חושב שמישהו יזכור שהייתי מנהל שקר כלשהוא אלא יותר ובמפורש "עמרי אשר גיטרה בנפש שלו"

פרס נובל אפריל מוענק ל...


1.אור בן ברוך – "מזמן"

נתחיל בכך שהקליפ מאוד מושקע רעיונית, מאוד נהנתי מהשירה והקול של אור, קול רך, טנורי, זך, טקסט כנה, בקיצור מאוד אהבתי.

2.גוטה גוטה – "החאן של עותמאן" אמיל קוסטריצה מקנא, בלנד של מוזיקה צוענית, גיטרות, אקורדיון כינורות, קלרינט ותופים, הקצב אוי הקצב והסיפור בשיר מציירת תמונה בחאן מלא חיים, אנשים וסיפורים קיצר שמייח!

3.ענבר זיגדון – "רסיסים"

ענבר מעניינת, הקול שלה מהפנט, משהו בדיקציה וההגשה מעניינים אותי ולא רגילים זה ישר תפס אותי, השיר עצמו נעים ונוסע, פזמון כיפי קטן כמו מתנה לחג, בלדה נעימה לאביב.

4.פלד – "זה לא מעניין אותי"

הבחור קול ללא ספק, ראפ היפ הופ, ספוקן וורד, שר מהקרביים, זה עובד לכל אורך השיר, זה בסצינה, מדוייק וכמה שאני אישית רחוק מזה באופן אישי זה עדיין מגניב.

5.יעל נחשון "אהבה גדולה"

יצא לי לראיין את יעל, היא גרה בברלין, הקליטה שירים בשיתופי פעולה בין יבשתיים, מכל השירים שלה ששמעתי זה הכי תפס אותי, בלדה נעימה, פנדר רודס שמי שעוקב אחרי יודע שזו הדרך לליבי, בהרבה מובנים זה שיר שמתאים לפרסומת של חברת תקשורת לפני 10 שנים (עיין ערך דניאל סולומון)

6.מאחייה – "דודו יעניק לך" וואלה זה שיר יציאה, בשידור כל כך נהניתי ממנו, קצב מזרחי כפי שעורך המדור שחר יהנה אני בטוח, יש פה מגוון שפות (עברית, אנגלית ערבית ועיראקית) והכל על  השורה הכי פשוטה שאפשר לכתוב..

7.עידן חיים דוד – "מטוס"

מילים, לחן ועיבוד של עידן ובהחלט יופי של עבודה, זמר טוב, קול יפה, קצת חרוך לטעמי ופיזמון כינורות, בלדה מתקתקה בקלות יכולה להתאים לשיר בסרט של דיסני (במובן החיובי) מזכיר לי את אלטון ג'ון וזו גם מחמאה גדולה.

Time will wait for you - Hillhar.8

פופ אלקטרוני, מסקרן ויפה, המבטא מקשה והיה ניתן לשיפור אבל השיר עדיין עובד, עכשווי ולחלוטין מתאים לאיזה פלייליסט של ספוטיפיי

9.עודד גולדשטיין – "ילד תעורר"

קאנטרי דרכים בדיוק לטעמי, טקסט לא קל, בוגר וכבד עטוף בקצב מה שעוזר למסר לעבור, כתיבה ביקורתית על המדינה ואופייה לפחות בעיניו של עודד, שימו לב לקליפ עודד מפגין גם כישורי ריקוד

10.ישי בן נר "סוסים"

בהמשך לשיר הקודם ניתן להגיד שהם מאותו אזור, פה הבלוז קצת יותר בתחושה אבל עדיין מאוד אמריקנה שולטת, אמן של מילים, גם כאן הטקסט מספר עלינו ועל מצבנו העגום.


14 views0 comments
bottom of page